42 dní v USA – Cestopis USA

Cestopis USA, fotky, shrnutí dne. To vše mojí osobitou formou. Příjemné čtení.

Day 1

Mraky z letadla

Připadám si jako ten největší turista, který je úplně ztracen, ale cestu z letiště jsem nakonec našel. Metro je úplně na hlavu, ale na zastávkách mají wi-fi. Let byl dlouhý a náročný, ale delta airlines rozdává výborné papání a je ho dost. Před přistáním na JFK to hrozně házelo. No a po krátké procházce po okolí New Jersey jsem si koupil pivo, dostal ho v papírovém sáčku a šel jsem odpočívat.

Day 2

Panorama Manhattenu

Trochu se mi nedařilo a zapomněl jsem záložní baterii, ale i tak to tu mám rád. Plány jsem kvůli tomu musel trochu upravit a také jsem musel jít tři zastávky místo metrem pěšky než jsem našel stanici ne jen s automatem, kde mi prodali 7-denní neomezenou jízdenku. Přesto jsem viděl New Yorkskou radnici, Wall street, One world center and část Brooklynu spolu s jeho promenádou. Z promenády je to úchvatný výhled na Manhatten. Všechno jsem zakončil procházkou po Brooklynském mostě s následnou návštěvou Upper east side.

Day 3

Socha svobody

Třetí den byl poměrně rušný. Opravdu jsem nečekal, že je možné strávit celý den jen v central parku a že na Ellis island je k dispozici tolik zajímavé historie a dokonce zdarma. To vše nutně vede k pocitu, že jsem nemohl vidět vše, ale to ani není v lidských silách, pokud ve městě nechcete ztrávit měsíc. Ale rozhodně můžete relaxovat jeden den v central parku a loď na liberty island a ellis island stojí za ty peníze. Tenhle den jsem si nesmírně užil i přes tu únavu, kterou způsobil a i přes svoji časovou náročnost. A K-Mart je skvělý obchod. A ještě k tomu všechna ta sranda během dne. Myslím, že si ani nejsem schopen zapamatovat co všechno se v ten den stalo!

Day 4

Times square

Tolik fotek na výběr, až to musí být ta typická… Dnešek probíhal v poklidném tempu. Ráno Empire state building, kde se nedozvíte cenu lístku dokud si ho nekupujete, mimochodem stojí 35 dolarů, které jsem odmítl zaplatit. Pak už byla knihovna, nádraží Grand central a budova Chrysler building. A pak jsem sledoval utkání amatérské baseballové ligy v central parku, což byla zábava. Cílem bylo náměstí Times square, kde nastal drobný konflikt. Nebavte se s černochy co Vám podávají ruce a chtějí si povídat. Prostě je ignorujte, nebo řekněte, že nic nechcete. Já během 30 vteřin měl v ruce dvě hudební CD a dva chlapy kolem sebe co chtěli 10 dolarů každý.

Day 5

Včela na květině

Když jsem se dnes probudil myslel jsem si, že už mám New Yorku plné zuby. Přeci jen se lépe cítím v přírodě. Ale jelikož den začal na High line,nebylo to zas tak zlé. Poté došlo na umění v muzeu moderního umění, což bylo příjemné a díky bohu neobsahoval jen moderní umění. A po obědě jsem se šel projít po brodveji v tom největším parnu. Zachránil mne však Starbucks s ledovým vanilkovým laté a poprvé zvládli správně napsat můj nickname (poté co jsem ho dvakrát vyhláskoval). Skončil jsem u riverside parku a pak vyrazil domů.

Day 6

Druhý červenec připadal na sobotu a já se rozhodl relaxovat v Jersey. Našel jsem si bydlení v Buffalu a v Chicagu a také jsem si vytipoval co za památky v Chicagu navštívit. Na odpolední procházce jsem zjistil, že hlavní třída má cca 10 benzínek na jeden blok.

Day 7

Unisphere

Queens je ta nejzajímavější čtvrť v New Yorku. Nikde v New Yorku není tak nádherně, pěkně, čisto a voňavo jako v Queens. Do Queens jede nadzemka tak jak ji znám z starších amerických klasických filmů a tou jsem se i svezl. Po výstupu u stadionu basebolových Mets jsem vyrazil hned do parku Flushing Meadows. V parku je toho tolik co dělat… Jsou zde fotbalová hřiště, tenisové kurty, na kterých se hraje Us open, golf, bazén a mnoho dalšího. A po procházce tím vším se ocitnu na kraji jezera meadows a ten pohled stojí opravdu za to. V Queens jsou také k vidění nádherné domky a jejich architektura a všechno je tak čisté a pěkné na pohled. Prostě jsem si Queens zamiloval.

Day 8 & 9

Trochu jsem osmý den zaspal a pak už to bylo o tom zdali má smysl jet 5 na Staten island, abych tam mohl strávit jednu hodinu? Rozhodl jsem se, že to nemá cenu a tak jsem se pomalu zabalil a další den ráno odjel z NY do Buffala.

Day 10

Mckinley monument

Buffalo je poměrně malé město kde můžete vidět vše zajímavé během jednoho dne. Město je to ale krásné a přívětivé a mám to tu rád. Ušel jsem několik kilometrů po svých, protože jsem měl dost času a tak jsem šetřil za dopravu. Byl jsem opravdu blízko Kanadě, tím myslím, že jsem viděl příímo do Kanady (hned přes vodu). Pak jsem se vydal do centra, navštívil Canal side a také námořnické museum se dvěma válečnými loďmi a ponorkou za pouhých 12 dolarů. Bylo to pěkné a zabralo mi to skoro 3 hodin, abych vše v klidu a důkladně prošel. Příjemný den v klidném tempu.

Day 11

Niagarské vodopády

Přecijen jsou autobusy v Buffalu poněkud nespolehlivé, ale co čekat za dva dolary. Nicméně trip na Niagarské vodopády byl úžasný. Rozhodně stojí za to vyhradit si na vodopády celý den, užít si atrakci v podobě jízdy lodí pod vodopád, což je naprosto skvělý zážitek za pouhých 18$. Kolem vodopádů je mnoho různých výhledů na ně a také mnoho stezek na procházky okolo vodopádů a tomu co jim předchází. Vtipná scéna na závěr, musel jsem poněkud opravid narychlo pravou botu pomocí lepící pásky.

Day 12 & 13

Snažit se zabíjet čas může být sranda, ale v Buffalu toho není třetí den již mnoho k vidění. A tak jsem se ocitl v severní části Buffala, kde jsem našel krásnou vilovou čtvrť a u jezera mne oslovil 60ti letý muž, který se představil jako Elijah. Rozhovor s ním byl poměrně poutavý a přes mé prvotní obavy z cizího člověka, který mne náhodně oslovil se ukázal vzdělaný černoch. Večer jsem již trávil na nádraží v očekávání noční cesty do Chicaga, kde se teď nacházím a již jsem si stihl zaplavat v Michiganském jezeře.

Day 14

Budovy v Chicagu

Cestou do Chicaga jsem potkal Juno! Senzační milá a usměvavá holka, se kteoru jsme dnes procházeli Chicago a musím říct, že to bylo ohromná zábava. Den jsme začli procházkou po Magnificent Mile, Navy pier až k Cloud gate. Odtamtud jsme šli parkem okolo jezera, skrz festival jídla až k Adlerovu planetáriu. K obědu jsme měli Chicagskou specialutu, které říkají Deep dish pizza, což je pizza, kde jsou inredience uvnitř a omáčka na vršku. A je to opravdu dobré (měli jsme sýrovou a vnitřek byl plný sýra). Prostě skvělý den, díky Juno.

Day 15

Loď na řece ve městě

Další skvělý dens Juno v Chicagu. Prošli jsme se po ochozech řeky protékající městem, kde jsem Juno přichystal drobné narozeninové překvápko. Poté jsme prošli okolo budov Willis tower a Rookery building. Také jsme navštívili hlavní železniční stanici Union station a domovský stadion hokejového a basketbalového týmu Chicaga. A zbytek odpoledne jsme skládali pucle Holandské dvorní rodiny v Haroldově Washingtonově knihovně.

Day 16

Tygr v zoo

Poslední den začal na Wrigley Stadium, stadionu domácího basebalového týmu Chicago Cubs (Mají roztomilé logo a já si koupil tričko). Poté jsem zavítal do Lincolnova parku, kde se nachází botanická/ptačí zahrada a také zoo. A zoo je možné navštívit zadarmo a tak jsem jí navštívil. Viděl jsem krásná zvířata i přes to jak je zoo malá, například tigra, lva a tučňáky. Také jsem prošel částí města zvanou Second city a opět skrze ulici Milenium mile, přičemž jsem se snažil sehnat nějaké suvenýry. Zkončil jsem v nákupním centru Water tower a pak už jsem šel balit kufry.

Day 17

A jsem v hajzlu. Zarezervované auto je k ničemu, protože Amerika žije na dluh a plastové kartičky. Nechápou koncept utrácení peněz, které jsem vydělal. Enterprise odmítl mou kartu, společnost Alvis také a společnost Rent a Wreck s cenovkou 1200$ byla jen třešničkou na dortu. A k tomu jsem ušel několik bloků pěšky v lijáku. Všechno je promočené a já nemám kam jít. Juno mě zachránila. Vzala mě pod svojí střechu, poskytla horkou sprchu a pomohla mi vyprat. Miluju evropu a ty Ameriko? Jdi se bodnout se svejma kreditkama!

Day 18

Hundai Accent

Mám auto. Z ničeho nic to najednou jde. Včera jsem dostal tip na společnost Hertz, kam se dá zavolat a budou mi moci pomoci, když vysvětlím svou situaci. A oni opravdu pomohli. Paní zarezervovala auto, shodou okolností tam kde jsem dostal na společnost tip a kde také pan majitel povídal, že auto nebude mít do příštího týdne volné žádné. A hele ho…. paní na telefonu stejně rezervaci udělala a světe div se, auto najednou pán měl. Nicméně jsem se dostal do Milwaukee se super mlhou. Navštívil jsem zde muzeum Harley&Davidson. Také jsem našel místo na přespání a zdarma (parkoviště u prodejny Caspen – senzační obchod pro lovce a outdoor vybavení). Auto jede parádně!

Day 19 & 20

Západ slunce nad jezerem

Jsem na cestách a kilometry ubíhají. Devatenáctý den jsem dojel k Leach lake reservaci a našel kemp na jezeře Winnibigoshish (High Banks resort). Tak nechutnou sprchu a záchod jsem za 20$ opravdu nečekal. Tento kemp je vhodný pro rybáře s loděmi a vlastními karavany, ale rozhodně není dobré pro stanování. Ale pohled na jezero je pěkný.
Den 20 znamenal přesun přes celou severní Dakotu. Je to přes 700 kilometrů rovně po stejné silnici a jen nahoru a dolů. Taková nuda a maximální soustředění se. Mělo to však své ovoce, neb jsem si všiml odbočky na odpočívadlo s výhledem na národní park Theodora Roosevelta. A zde jsem také zdarma přenocoval s úchvatným výhledem za mnou.

Day 21

Stádo divokých koní

Když jsem se probudil na tak krásném, rozhodl jsem se vydat se dopoledne na menší tůru hlouběji do Badlands. A bylo to větši dobrodružství než jsem čekal. Příroda je tam úžasná, ale poměrně vyprahlá, Na stezce jsem potkal stádo divokých koní, mezitím jsem neustále dával pozor na hady a snažil jsem se neztratit na né dobře značené stezce. Ukazatele totiž položil silný vítr. A tak jsem se v jeden moment rozhodl, že už jsem opravdu daleko, a že to chytře vemu nazpět zkratkou. Odbočil jsem na zvířecí cestu a samozřejmě jsem se ztratil. Trvalo to půl hodiny přes kopce nehostiným terénem než jsem se napojil na původní stezku. Rovněž jsem dvakrát upadnul, ale zvládl jsem to zpět. A zase řídím…

Day 22

Cedule Yellowstone

Dorazil jsem do Yellowstonského národního parku. Hlavní cíl celého tohohle dobrodružství byl dosažen! Neuvěřitelné úžasný pocit! V parku jsem ztrávil jen půl dne a už jsem potkal kojota, bizona, malou srnku, něco podobné gazele, chipmunka a mocného černého medvěda. Také jsem viděl kus přirody, starou část, kde bydleli první strážci parku a Mammoth hot springs, kde vyvěrá horká voda na povrch. A necítím se vůbec dobře…. Bolest v krku…. Každopádně jsem ujel přes 2500 kilometrů a nemůžu přespat v parku. Kempy jsou plné a tak musím na noc opustit hranice parku.

Day 23

Kaňon

Stále se nemohu dostat z toho příjemného šoku z té krásy kolem a z toho faktu, že jsem opravu tu. Cítím se jako Alenka v říši divů. Yellowstone je vlastně takové safari… Jezdíte kolem, čas od času můžete vyjít a prohlédnout si vytyčené exkurze a výhledy. Ale i to co se vidí z auta je prostě nádherné. Po pravdě jsem trochu nervózní chodit po stezkách sám kvůli medvědům. Každopádně ta příroda, vodopády Tower falls, gejzíry a scenérie, to vše mi bere dech. A vrcholem ledovce je nádherné místo na kempování zdarma, které jsem objevil v Idaho. Cejtím se jako správný zálesák. Dal jsem si i improvizovanou sprchu.

Day 24

Horké prameny

Další gejzíry a další horké prameny. Také jsem potkal stádo bizonů, které šlo přes parkoviště. A poté přišel výšlap na stezku jménem sloní záda. Potkal jsem tam milou rodinu na dovolené a dal se s nimi do řeči. Obdržel jsem mnoho užitečných tipů co vidět ve Springfieldu a co nepřehlédnout na Mount Rushmore. Opravdu skvělí lidé a moc dobře jsme si popovídali. Dokonce jsem je naučil i jak říct česky vlk. Také jsem obdržel pár tipů kde by se mohli vyskytovat vlci. V Yellowstonu žije celkem 11 vlčích smeček. Bohužel se mi nepodařilo žádného zahlédnout.

Day 25

Medvědi grizly v lese

Jen průjezd raním yellowstonem je zážitek a pak k tomu přidat výšlap do 3115 metrů nad mořem je další z mnoha. Stezka na horu Washburn nabízí úchvatné pohledy a zabere celé dopoledne. Odměna však stojí za to. Ještě skok k poslednímu gejzíru a vodopádu, občerstvit se čajem od polské slečny co pracuje v rámci work&travel a pryč. Je to tak, ale yellowstone se loučí nádherně. Dva medvědu grizzly, které jsem potkal cestou z park nabízí pohled za všechny peníze. Za yellowstonem zdá se hořel les, neb zasahoval vrtulník, který bezprostřeně u silnice nabíral v řece vodu. Já však krájím mílem a zběsile hledám místo kde přespat. Je to poměrně daleko a už je tma. První odpočívadlo je moje.

Day 26

Mount Rushmore

Po troše řízení jsem dorazil k Mount Rushmore. Rozhodně stojí za to vydat se po prezidentské stezce, díky které je možné vidět skulptury prezidentů z různých úhlů. Kromě toho je zde ještě přírodní stezka. Vidět memoriál těchto vyjímečných osobností rozhodně stojí za to, ale je na čase pokračovat v cestě. Další řízení a snaha udržet koncentraci a najít místo k přespání. Den končí opět v Badlands tentokrát v jižní Dakotě. Nádherné místo na přespání.

Day 27 & 28

Auto dálniční policie

Do Illinoi je to asi den cesty a tak mám čas navštívit něco co nebylo v plánu. Navštívil jsem tedy historický kemp cestovatelů Clarka a Lawrence na řece Mississippi, jezero Minnesota, českou vesničku v Grand Rapids, kde nerozumněli na dobrý den a starou pevnost Madison. Odpočívadla v Iowě jsou skvělá. Všechna mají internet zdarma. Také jsem stanovil rekord ve spotřebě paliva. Dosáhl jsem 837 kilometrů se zbývajícím dojezdem 21 kilometrů s 38 litry benzínu. Projížděl jsem kolem dpravní nehody, což je první nehoda kterou jsem za cestu skrz USA viděl. Pravděpodobně začínám trochu bláznit… Na každou krávu co vidím z auta křičím burger.

Day 29 & 30 & 31

Hrobka Abrahama Lincolna

Springfield je město zasvěcené Abrahamu Lincolnovi. Nenajdete zde žádné známky Simpsonových, ale vše okolo prezidenta Lincolna je velice zajímavé, což dělá Springfield příjemným programem na půl dne. Poté přišlo řízení s cílem dostat se co nejblíže Chicagu s možností naposledy přespat zdarma v autě. Den 30 začal ranní cestou do Chicaga, což zabralo dvě hodiny místo původní jedné, jak tvrdila navigace. Auto se mi podařilo vrátit v celku a odpoledne jsem byl s Juno. Pak přišel čas nasednout do autobusu směr Washington DC. Cesta do Washingtonu trvala 17 hodin běhěm nichž se v autobuse rozbila klimatizace, která byla následně opravena, řidič se ztratil a neznal cestu na nádraží a celkové měl autobus nakonec skoro 2 hodiny zpoždění.

Day 32

China town vstup

Protože všechna muzea ve Washingtonu otevírají nejdříve v 10, vyrazil jsem se projít městem. Prošel jsem čínskou čtvrť, šel okolo divadel a došel k Bílému domu. Očividně Bílý dům opouštěl prezident, protože odjíždějící konvoj představoval zajímavou podívanou. A pak začalo pršet. A to tak, že bylo nutné se před deštěm okamžitě schovat. A tak jsem se zašel na nejlepší burgr, který jsem zatím v USA měl (podnik Five Guys) a pak už jsem se schovával v muzeu National Geographic a v Národním archívu.

Day 33

U.S. Capitol

Den začal u historické budovy kapitolu spojených států ve Washingtonu. Přístup do centra pro návštěvníky mi byl odepřen, jelikož jsem měl pití v láhvy. Taková stupidita. Celý Washington je plný kontrol. Za den mne a batoh kontrolovali nejméně 10x. Také jsem chtěl navštívit muzeum vesmíru a letectví, ale kvůli multifunkčním kleštím mě nepustili dovnitř. A tak jsem byl v národní galerii umění, která je obrovská a mohl bych zde strávit celý den. Navštívil jsem také Hirshhornovo muzeum, muzeum africké kultury a přírodní muzeum. Všechna tato muzea a další Smithonisianská muzea v DC jsou zdarma. Ve Washington jsou užásnná muzea, jejichž většina je umístěna blízko u sebe.

Day 34

Bílý dům

Konečně jsem se dostal do muzea vesmírných a leteckých věcí. Doporučuji dorazit na desátou, kdy zde není tolik lidí. Muzeum je plné úžasných exponátů a nadšenec zde může bavit celý den. Také mají uvnitř vlastní obří Mc Donald. Po obědě v něm, jsem vyrazil k Lincolnově památníku a prošel okolo válečných památníků. Také jsem navštívil národní pohřebiště, kde je pohřben prezident Kennedy. Metrem jsem se přepravil k budově Pentagonu, která… no řekněme nestojí za návštěvu. Je zde památník uctívající oběti teroristického útoku. Budova je příliš velká, aby ji bylo možné zachytit objektivem a navíc je zde fotografování zakázáno. Na závěr jsem prošel okolo Bílého domu a to je ve Washingtonu vše.

Day 35 – 39

Pláž

Po 34 dnech si dokážete představit, že jsem poněkud unavený. A tak jsem strávil celou dobu v Atlantic city koukáním na filmy z postele a samozřejmě relaxováním na pláži a koupáním se v oceánu. V Atlantic city jsou pláže zdarma a teplota oceánu je příjemná a osvěžující. Občas byl oceán lehce znečištěný a písek by mohl být příjemnéjší. Na druhou stranu je to přírodní peeling. Sečteno podtrženo bych tu mile rád strávil víc než 4 dny, ale musím se posunout k poslední zastávce tohoto dobrodružství. A poslední návštěvou je Filadelfie.

Day 40

Výhled na řeku

Filadelfie žije nejspíš nočním životem vzhledem k příchodu lidí na hostel ve 4 ráno. Za jeden den zde jsem prošel od jedné řeky k druhé, přičemž tyto dvě řeky ohraničují hlavní část Filadelfie. Hlavním pamatákami jsou zvon svobody (liberty bell) a budova nezávislosti (independence hall), kde spojené státy probíraly a podepsaly dohodu o nezávislosti. Během odpoledne jsem se toulal městem. Městská radnice je zajímavá a město také má několik ulic plné obchodů vhodných pro nákupy. Nakoupil jsem parádní dárky. A to je tak asi vše pro dnešek.

Day 41

Mrakodrapy ve Filadelfii

Poslední den objevování. Je to docela smutné takhle to napsat, ale je to koneckonců pravda. Dnes jsem odpoledne vyrazil a prošel přes několik hezkých náměstí a okružních křižovatek až jsem došel k bývalé věznici Eastern State Penitentiary. Rozhodně bych se šel podívat dovnitř, kdybych měl navíc 12$, což je cena studentského vstupného. Pak byl u pěkné budovy kde sídlí filadelfské muzeum umění. Rovněž jsem si udělal procházku okolo řeky Schuylkill. Podél řeky je mnoho původních domů, kde bydlely rybáři a dnes je využívají sportovci na lodích. Navícje to hezká procházka. Podařilo se mi pořídit snímek mrakodrapů. Jsem unavený a jdu balit, abych prošel letovou kontrolou. Caen out.

Day 42

Sbohem New Yorku, sbohem USA. Bylo to naprosto bombastické.
A vítej doma! Ahoj evropo. Ahoj Praho! Díky ségra. Jsi nejlepší.